Новий Санітарний регламент для шкіл: що змінилося?
Новий Санітарний регламент для шкіл: що змінилося?
Міністерство охорони здоров’я України розробило новий Санітарний регламент для закладів загальної середньої освіти. Документ набуває чинності 1 січня 2021 року.
Його вимоги обов’язково треба враховувати під час будівництва й експлуатації закладів освіти, щоб безпечно облаштувати та обладнати їхню територію й приміщення. Регламент стосується закладів усіх типів і форм власності (крім спеціальних), а також приміщень структурних підрозділів інших юридичних осіб, які забезпечують здобуття загальної середньої освіти.
Попередній аналогічний документ — “Державні санітарні правила і норми влаштування, утримання загальноосвітніх навчальних закладів та організації навчально-виховного процесу” (ДержСанПіН) — був розроблений ще у 2001 році, майже 20 років тому, і багато в чому вже не відповідав вимогам сучасності.
Отже, з 1 січня 2021 року ДержСанПіН перестає діяти, а чинним стає новий Санітарний регламент. Що ж залишилося незмінним, а що змінилося, на що варто звернути увагу — читайте далі.
ЗАГАЛЬНИЙ ЗМІСТ САНІТАРНОГО РЕГЛАМЕНТУ
У новому документі містяться санітарно-гігієнічні норми, як облаштовувати територію школи, її будівлі та навчальні приміщення, зокрема, спортивні майданчики, фізкультурно-спортивні приміщення, кабінети інформатики, санітарні вузли, приміщення допоміжного та підсобного призначення, як утримувати басейни тощо.
Також документ визначає, як безпечно організувати освітній процес та роботу з технічними засобами, водопостачання, водовідведення та опалення, повітряно-тепловий режим, природне та штучне освітлення, харчування, медичне обслуговування, як контролювати шуми й вібрацію.
Новий Санітарний регламент враховує кілька дуже важливих аспектів. Це, зокрема, інтереси дітей з особливими освітніми потребами, розвиток технічних засобів навчання і правила їхнього використання під час освітнього процесу, та приділяє багато уваги шкільному раціону учнів.
ПРАВИЛА ОРГАНІЗАЦІЇ РОБОЧОГО ПРОСТОРУ ТА РОБОТИ З ТЕХНІЧНИМИ ЗАСОБАМИ НАВЧАННЯ
Новий документ враховує розвиток сучасних технологій і їхнє використання під час освітнього процесу. Він докладно описує, як облаштовувати кабінет інформатики та робоче місце дитини в ньому, скільки часу дитина може працювати із технічними засобами.
У кабінеті інформатики робоче місце учня облаштовується персональним комп’ютером з монітором з діагоналлю не менше 15 дюймів, системним блоком, відокремленими клавіатурою та «мишею», столом і стільцем. Також замість комп’ютера можна використовувати ноутбуки з екраном діагоналлю не менше 14 дюймів, відокремленою клавіатурою та “мишею” за умови, що чергуються практична та теоретична частина навчального заняття. Освітленість екрану робочого місця має бути не менше 200 люксів, а робочого стола — не менше 400 люксів. Не дозволяється одночасна робота за одним комп’ютером двох і більше учнів.
Також забороняється використовувати екрани, сконструйовані на телевізійних електронно-променевих трубках.
Дозволяється дротове й бездротове підключення до мережі Інтернет. Якщо використовується бездротове підключення, Wi-Fi — роутери розміщуються на висоті не менше 2 метрів від підлоги та вимикаються у позанавчальний час.
ВИМОГИ ЩОДО РОБОТИ З ТЕХНІЧНИМИ ЗАСОБАМИ
Якщо під час заняття використовуються технічні засоби навчання, вчитель має чергувати види навчальної діяльності. Існують певні вимоги, скільки часу діти різного віку можуть безперервно працювати з технічними засобами під час уроку:
- для учнів 1 класів — не більше 10 хвилин;
- для учнів 2 — 4 класів — не більше 15 хвилин;
- для учнів 5 — 7 класів — не більше 20 хвилин;
- для учнів 8 — 9 класів — 20 — 25 хвилин;
При здвоєних навчальних заняттях для учнів 10 — 11(12) класів — не більше 25 — 30 хвилин на першому навчальному занятті та не більше 15 — 20 хвилин на другому навчальному занятті.
Під час уроку, після роботи з технічними засобами учні обов’язково мають робити вправи для профілактики зорової та статичної втоми. Ці вправи наводяться у додатку 3 регламенту.
Немає коментарів:
Дописати коментар